mandag 21. februar 2011

Diett-uke!!

Jeg skylder på “bryllyps-tåka” som har lagts seg her i huset.. som årsak til at jeg har gått med på å gå på denne kuren i en uke! Det er nemlig min kjære mann som har innsistert på at vi skulle prøve dette..
Jeg derimot mener at så lenge jeg trener, så kan jeg spise litt sunt ( og resten spiser jeg i smug) så blir alle fornøyde Smilefjes
tumblr_lerexgaDOX1qfx1qco1_400_large
skal være enig at kjolen sitter ikke noe bedre, og det hadde vært deilig å bli kvitt noen kilo.. men nå har vi bare en og en halv uke på oss!!! vreææl!!!!!
Så kanskje Runes metode er bedre.. en lynkur sånn helt på tampen?
20090105110936
Dietten er en suppe som er laget for å få opp forbrenninga , den er utbedret på et sykehus med målgruppe på hjertepasienter som måtte fort ned i vekt før operasjon.  Hemmeligheten med denne dietten er at man forbrenner mere kcal enn man rekker å få i seg, kroppen renser seg og man vil føle seg i fin form. Man kan spise denne suppen når som helst om man er sulten. Men med denne dietten er det visse ting man definnitivt må unngå.
1) alkohol, den forstyrrer forbrenningen.
2) kullsyreholdige drikker. (selv om det er light,diet) drikk kun vann, kaffe te, unngå kunstig tillsettningsstoffer.
3)stekt mat er ikke tillat. heller ikke brød eller annet produkter som inneholder mel, sukker eller søtningsstoffer.
4)når dietten sier du kan spise kjøtt, kan du erstatte det med kylling uten skinn eller fisk.
Ifølge sykehuset kan man gå ned opptil 7 kg. men man må være fornøyd hvis man går ned 3-5 kg den første uken. Etter dag 3 vil man føle at man får en utrolig energi..
Iom at fordøyelsessystemet vårt er forskjellig, så anbefales det å spise littt kli for å rense tarmene. Denne kuren har ingen innvirkninger på medikamenter, sies det. Du kan gå på denne kuren så lenge du ønsker og føler det er nødvendig. den er helt ufalig, sier ekspertene.
foodplaner-ernaehrung_AV_large
Veel, det høres så flott og fint ut dette her, men jeg har en tendens til å gå lei eter to dager!! Og suppe over ei uke…Mmmm… Ikke ett glass vin til helga en gang?? skeptisk.. Men jeg skal prøve for gubben..og min si skyld.
Det er litt forskjellig hver dag hva man kan spise i tilleg til suppa, og i dag kan vi spise frukt, unntat banan.
Hvis det er noen som har lyst å prøve sammen med meg, så er oppskrifta på suppa her:
8 løk
2 grønne paprika
6 stangselleri
1 boks “kræsjette” tomater
1 kål
4 buljonterninger av kylling
Om ønskelig kan tilsettes salt(havsalt) og pepper og hvitløkpulver etter smak. Denne oppskriften bør du dele i to, så har du denne i 1-2 dager. Oppevar i kjøleskap slik at den ikke blir sur. Kok først opp uten løken, etter ti min –ha i ett glass vann + løken og krydder.

tumblr_lfpjs4Bacy1qeg9mqo1_400_large
så dette er 1. dags diett (mandag)
-spis kun suppen og fersk frukt, utenom bananer. Melon og vannmelon anbefales fordi de inneholder få kalorier. Husk at du kun må drikke juice naturell, te eller kaffe uten sukker eller melk eller vann.
ses i morgen da? 


Klem solveig

2 kommentarer:

  1. Tom har også prøvd den dietten, den funket, men han klarte ikke å trene samtidig for han eide ikke energi.. også gikk han fort opp igjen etterpå :p Håper den funker for deg :) Lykke til med diett og bryllup =D Klem

    SvarSlett
  2. hmm..jaa, er litt spennt på det med energien.. takk, takk :)

    SvarSlett