mandag 30. august 2010

testing av ny-cameraet

I sommer solgte jeg mitt olympus camera, ikke fordi det var noe dårlig, men simpelt fordi at det var litt for avansert for meg, og jeg må inrømme at jeg ikke har orka å lese den milevise instruksjonsboka…så svigersønnen min overtok det cameraet. Jeg tror det tok han to timer å gjøre om noen innstillinger som kunne ha gjort fotograferingen myyyye lettere for meg!! Jeg spurte hva i all verden han gjorde..??? jooo, leste bruksanvisningen….

I løpet an noen dager fikk han til ting med cameret som jeg ikke visste gikk ann, heheh.. ;)

Men jeg er tross allt mere fornøyd med mitt nye camera, ett brukt d-80 Nikon, med flere objektiver som følgte med. Ekstern blits og stativ, og noen filtrer. ble veldig fornøyd ;) Og det viktigste-jeg forsto bruksannvisninga og innstillingene bedre her. selv om det ikke er live skjerm, som det var på olympusen. Vurderte å kjøpe d-90, pga at jeg fortsatt skulle ha mulighet til filming som olympusen hadde, og den er jo ny osv.. men pga pris!!! og det faktum at det kommer noe nytt hele tia, så landet jeg på noe pent brukt, med minnekort osv inkludert, for sånnt følger jo ikke med når man kjøper nytt lenger. pluss at jeg fikk så mye ekstra for en mye billigere pris, nemlig 3 ekstra objektiver. som jeg kan sette på ett mere avansert camera senere hvis behovet skulle komme, men det tror jeg blir lenge til. Har ei veninne so er fotograf som gir veiledning i denne fotojungelen…og jeg har sååå utrolig mye igjen å lære at jeg tror jeg bor på gammelhjemm før jeg er ferdig med dette , hehehe

DSC_9343 DSC_9368

Her er Anette-mor, stakkars, ho er kjempetolmodig!!! her sitter ho modell, mens jeg sitter og prøver å stiller inn cameraet riktig…

DSC_9386 DSC_9382

tester ut cameraet i hagen

DSC_9390 DSC_9396

Hvis du lure på som skjer her så..hihihi…ja, så er det vi som driver å stiller inn cameraet til å ta klare bilder under bevegelse, og hvem måtte til pers? joo, Anette stillte jo sporty opp-takk Anette

Klem solveig

2 kommentarer:

  1. eh..... takk da ! du lovte du ikke ville bruke de løpe bildene ! :D ha ha ha det var vanskelig å løpe for jeg bare lo... jeg ser meget classy ut må jeg si.. og jeg så ikke så veldig tålmodig ut egentlig.. på det bildet over :) #humre humre#

    SvarSlett
  2. syns du var kjempesøt og kjempesporty!!!! og jeg sendte mld og spurte...men fikk ikke svar, og story'n måtte i trykken!! sorry, men det går til en god sak ,D bare se meg og rokkeringen <3

    SvarSlett