søndag 5. desember 2010

kake-bake tid <3<3

I helga har Hanna-mor( minsta ) og jeg bakt krumkaker og brune stenger. De andre unga har døtte litt av “lasset” når det gjelder å bake med ho mor, hehe.. men de kommer når kakene er ferdige Smilefjes

Vi har hatt som tradisjon helt siden førstemann var liten å bake sammen med unga i mørketiden, spessielt. Jeg har jo gått hjemme med unga for det meste hele tiden og det er da det er mest inne-tid på oss alle. Så baking, lære videre det vi selv lærte som barn har vært en greie her i huset på vinterhalvåret ,) Og maling på glass, vi alle er litt små-kreative av oss..liker å drive med ting. resultatet blir som baken-veeeldig delt. Men utrolig gøy!! og sånnt kan man ikke drive med på sommer’n!

Over til bakingen..holder jo på å snakke/skrive meg helt bort nå, hihi..her er litt bilder fra de dagene pluss bilder fra bakedagen med Pia. (fast kromkakebaking med ho. og liiiitervis med kaffe ved siden av ,))

DSC_1898_1451DSC_1899_1452DSC_1903_1456DSC_1910_1463

Det var hos Pia og bakinga der, selvfølgelig på gammeldags-vis Smilefjes

DSC_1921_1474DSC_1922_1475DSC_1923_1476DSC_1926_1479DSC_1930_1483DSC_1931_1484

Nå var det Hanna sin tur!! og se hvor flink ho var!!!SmilefjesSmilefjes med åpen munn første gang DSC_1936_1489

Var litt usikker hvordan det skulle gå å steke på keramisk topp med mormors gammle jern..men det gikk helt fin-fint det Smilefjes

DSC_1938_1491

Å så var det de brune pinnene da… tror ikke de skal være sånn i formen:/ var ikke sånn på bildet ihvertfall, men de smaka godt da Smilefjes som blunker

DSC_1944_1497DSC_1945_1498

DSC_1949_1502

de bare “fløt” utover og ble dobbelt så tykke.. så jeg skjert de heller på skrå litt mere som firkanterble såå bra så Smilefjes

Klem solveig

3 kommentarer:

  1. Åååå så kjekt dette såg ut. Og så godt !

    I kveld skal Petrinemannen og eg lage sirupsnipper. Eg skal sitte på kjøkkenstol med foten høgt og godt og administrere det heile :) Petrinemannen er ingen baker, det er heller ikkje eg så det er sagt.Så det blir spennande om vi kjem i mål.

    SvarSlett
  2. Dette så trivelig ut!
    Kjekt med barna som er med!
    Advents klem herfra!!

    SvarSlett
  3. De var utroooooooliiig gode!!! bra du baka ett lass til ;)

    SvarSlett